Hur får man tag i jäskorgar?

Jag har letat på webben och hittade avlånga jäskorgar för 150 kr styck. (33 x 14 x 7,5 cm) på hus-modern.se Problemet är bara lång leveranstid.

Bagaren och kocken hade ungefär lika stor för 255 kr (30 x 14 x 7 cm) Bagaren och kocken har många olika roliga former på jäskorgar trekantiga, tvillingkorg mm

Dalängarna har en avlång jäskorg 29,5 x 14. för 230 kr och då ingår frakten. Billigare än Bagaren och kocken.

Men fortfarande för dyrt. Jag såg för ett tag sedan ett set av jäskorgar av plast på amazon.uk men kan inte hitta dem igen.

Jag börjar mer och mer fundera över att improvisera och testa alla möjliga plast, metall och trä skålar för att se vad jag kan komma fram till. Det går lägga en mjölad handuk inuti en skål, gryta, bakform o dy för att göra en provisorisk jäskorg

Jag vill gärna ha
jäskorgar av pil eller rotting . Då får man fina ränder på brödet. Om jag har förstått det rätt så snittar man bröd som jäst i korg för att styra sprickbildningen.

Det går kanske att linda elkabel inuti en skål för att likna en piljäskorg?

Går det att limma fast kabeln?
OK man får offra skålen men på loppisar är inte plastskålar dyra. Och om du är som jag har du något liggande som du inte nämnts att slänga som kan komma väl till pass att prova med.

Kan man linda kabel utanpå en skål och sedan lägga ett lager papiermaché (tapetklister och silkespapper) utanpå?

Det är bara att låta fantasin flöda. Om du testat och fått fram något bra så skriv gärna och berätta för oss andra.



1 kommentar:

  1. Clas Ohlson har billiga jäskorgar: https://www.clasohlson.com/se/Jäskorg/44-1854

    SvaraRadera